Hvorfor lease?

Du kan som virksomhed nemt spare rigtig mange penge på at lease dit IT-udstyr.
Den mest indlysende besparelse er investeringen eller udskrivningen på udstyret.
Ud over besparelsen på køb af udstyret er der en række andre fordele du har som leasingtager. Som leasingtager slipper du blandet andet for at bekymre dig om service og garanti på dit produkt – det sørger vi for som leasingudbyder. Dermed skal du ikke spekulere på at etablere en IT-afdeling der kan varetage service af virksomhedens computere eller belaste en eksisterende IT-afdeling med support af udstyret.

Generelt kan du frigøre arbejdskapital eller slippe for at tage dyre lån for at kunne betale for virksomhedens IT-udstyr. Det kan være en god idé at lease, hvis du skal bruge aktiver med store vedligeholdelsesomkostninger. Det kan også være, at du vil forøge din aktivmasse kraftigt til ekspansion. Prisen på vores produkter ligger typisk 20-40% under andre leasingudbydere.

Bindingsperiode og udgifter

Normalt er leasing- og lejeaftaler forbundet med lange aftaler som ofte er på 24-48 måneder. Aftalerne kan være svære, om ikke umulige, at komme ud af, og ofte er det forbundet med store økonomiske tab, hvis man som leasingkunde ønsker at afbryde en leasingaftale.
Vores leasingaftaler har en løbetid på kun 6 måneder, herefter er det frit for kunden at aflevere udstyret, hvis de ønsker at opsige leasingaftalen.
Der er ingen opstartsudgifter, faktureringsgebyrer eller andre skjulte udgifter forbundet med vores leasingaftaler.
Du betaler ganske enkelt kun for at leje produktet.

Hvorfor er vi de billigste?

Der er flere årsager til at vi er den billigste leasingudbyder på markedet. Én af grundene er, at vi har kapacitet og kapital til at indkøbe store mængder af IT-udstyr og dermed opnår vi meget fordelagtige rabataftaler. En anden vigtig faktor er releasing af produkterne, hvilket betyder at de er anvendt i en kortere periode, hvorefter de er returneret til leverandøren for at gennemgå en genetableringsproces for at kunne udlejes igen. Det betyder at produkterne fremstår som nye og ofte endda med helt nye tastaturer og batterier, og uden tegn på slid eller ridser.

Service på det leasede udstyr – hvad hvis der sker noget med udstyret?

Hvis du som kunde mod forventning oplever at udstyret bliver defekt, eller på anden måde ikke længere fungerer efter hensigten, så har du mulighed for at indlevere eller sende det til vores servicecenter. Vi vil, så snart vi har modtaget udstyret, kigge det igennem og se om vi med det samme kan løse fejlen.
Såfremt du har tilvalgt en ”Servicepakke Plus” har du mulighed for at benytte dig af omgående ombytning. Vælger du at sende udstyret til os, er det vigtigt at du udfylder en returformular online, herefter vil du modtage en mail med instruktion omkring, hvor du skal sende udstyret til.
Såfremt udstyret er ødelagt selvforskyldt (vandspild, knust skærm, tabt mv.) får du som kunde et tilbud på udbedring af skaden.

Betaling af den månedlige ydelse

Ved indgåelse af en leasingaftale, fremsender vi en faktura på førstegangsydelsen. Når denne er betalt udleverer vi produkterne og herefter sender vi månedligt en faktura med 8 dages betalingsfrist indtil leasingaftalen opsiges.

Kan man købe udstyret efter udløb af leasingaftalen?

Det er muligt at aftale en fast pris på udstyret ved udløb af aftalen (tidligst efter 6 måneder). Prisen kan oplyses ved indgåelse af aftalen. Dog skal du som lejer være opmærksom på at alle almindelige forpligtelser i form af garanti, service etc. ophører ved køb af leaset udstyr.
Det kan ikke nødvendigvis betale sig at købe udstyret, da du dermed mister muligheden for en serviceaftale ved køb.