Hvorfor lease?

Du kan som virksomhed nemt spare rigtig mange penge på at lease dit IT-udstyr.
Den mest indlysende besparelse er investeringen eller udskrivningen på udstyret.
Ud over besparelsen på køb af udstyret er der en række andre fordele du har som leasingtager. Som leasingtager slipper du blandet andet for at bekymre dig om service og garanti på dit produkt – det sørger vi for som leasingudbyder. Dermed skal du ikke spekulere på at etablere en IT-afdeling der kan varetage service af virksomhedens computere eller belaste en eksisterende IT-afdeling med support af udstyret.

Generelt kan du frigøre arbejdskapital eller slippe for at tage dyre lån for at kunne betale for virksomhedens IT-udstyr. Det kan være en god idé at lease, hvis du skal bruge aktiver med store vedligeholdelsesomkostninger. Det kan også være, at du vil forøge din aktivmasse kraftigt til ekspansion. Prisen på vores produkter ligger typisk 20-40% under andre leasingudbydere.

Bindingsperiode og udgifter

Normalt er leasing- og lejeaftaler forbundet med lange aftaler som ofte er på 24-48 måneder. Aftalerne kan være svære, om ikke umulige, at komme ud af, og ofte er det forbundet med store økonomiske tab, hvis man som leasingkunde ønsker at afbryde en leasingaftale.
Vores leasingaftaler har en løbetid på kun 12 måneder, herefter er det frit for kunden at aflevere udstyret, hvis de ønsker at ophøre leasingaftalen.
Der er ingen udbetaling, opstartsudgifter, faktureringsgebyrer eller skjulte gebyrer forbundet med vores leasingaftaler.
Ganske enkelt betaler du kun for at leje produktet hver måned.

Hvorfor er vi de billigste?

Der er flere årsager til at vi er den billigste leasingudbyder på markedet. Én af grundene er, at vi har kapacitet og kapital til at indkøbe store mængder af IT-udstyr og dermed opnår vi meget fordelagtige rabataftaler. En anden vigtig faktor er at produkter er releasing produkter, hvilket betyder at de er anvendt i en kortere periode, hvorefter de er returneret til leverandøren for at gennemgå en genetableringsproces for at kunne udlejes igen. Det betyder at produkterne fremstår som nye og ofte endda med helt nye tastaturer og batterier, og uden tegn på slid eller ridser.

Service på det leasede udstyr – hvad hvis der sker noget med udstyret?

Hvis du som kunde mod forventning oplever at udstyret bliver defekt, eller på anden måde ikke længere fungerer efter hensigten, så har du mulighed for at indlevere det i en af vores 6 servicebutikker, eller sende det til vores servicecenter. Vi vil, så snart vi har modtaget udstyret, kigge det igennem og se på om vi med det samme kan løse fejlen.
Den hurtigste måde at få repareret udstyret på er ved at komme ind i vores servicecenter, her kan vi ofte reparere eller ombytte produktet med det samme. Såfremt du har tegnet en ”Plus aftale” har du mulighed for at benytte dig af omgående ombytning. Læs mere om vores serviceaftaler her. Vælger du at sende udstyret til os, er det vigtigt at du udfylder en returformular online, herefter vil du modtage en mail med instruktion omkring, hvor du skal sende udstyret til.
Såfremt udstyret er ødelagt selvforskyldt (vandspild, knust skærm, tabt udstyr) får du som kunde et tilbud på udbedring af skaden.

Betaling af den månedlige ydelser

Ved indgåelse af en leasingaftale, fremsender vi hver måned en faktura på leasingbeløbet.
Som kunde er det muligt at betale din månedlige faktura via betalingsservice, og dermed sparer du Kr. 50,- pr. faktura.
Såfremt leasingtager ikke ønsker at betale via betalingsservice, opkræves der et gebyr på kr. 50,- pr. faktura. Vi kan derfor kun opfordre til at tilmelde dine betalinger til betalingsservice – det gør arbejdet lettere og billigere for begge parter.

Kan man købe udstyret efter udløb af leasingaftalen?

Det er muligt at aftale en fast pris på udstyret ved udløb af aftalen (tidligst efter 12 måneder). Prisen kan oplyses ved indgåelse af aftalen. Dog skal du som lejer være opmærksom på at alle almindelige forpligtelser i form af garanti, service etc. ophører ved køb af leaset udstyr.
Det kan ikke nødvendigvis betale sig at købe udstyret, da du dermed mister muligheden for en serviceaftale ved køb.